Zbiór przydatnych plików i narzędzi
urozmaicających standardową wersję gry Might and Magic VI.




Dokument PDFMM6 - przykladowy start
Zobacz przykładową ścieżkę rozwoju na początku gry.

Obrazek JPGNajwiększa cała mapa
świata Might and Magic VI (wkrótce etykiety).

Archiwum ZIP Autorska modyfikacja gry (2.6 normal) do wersji angielskiej.
Specjalna wersja dla odświeżenia wspomnień. Instrukcja instalacji wewnątrz zipa. Ostatnie poprawki: 17.11.2016

Przeciwnicy:
- dodane znaleziska w złocie dla szczurów, pająków, wysysaczy, nietoperzy i węży
  (symboliczna wartość skór: 2,3,4, miało być 1,2,3 ale "towarzysze" zabierali 1 sztukę złota)
- dodany atak zdalny (rzut sztyletem) dla Bounty Hunter, Rogue
- zmiany w znajdowanych przedmiotach, np. fanatycy Baa mają płaszcze, gobliny czarodzieje - zwoje itp.
- podniesienie punktów życia najsłabszych stworzeń
- dodany atak zdalny trucizną dla Queen Cobra, Huge spider
- zwiększenie poziomów agresji u niektórych stworzeń
Na mapach:
- skrócenie czasów odnawiania map i lochów
- większa liczba trudnych przeciwników
- zwiększenie czasów otwarcia sklepów z czarami i umiejętnościami
- zwiększenie szans na potyczkę przy próbie odpoczynku
- skrócenie czasu odnawiania zawartości sklepów
- zwiększenie kosztów w centrach szkoleniowych
- zwiększenie mnożników w sklepach (ok.40%)
Przedmioty:
- zmiana wyglądu większości artefaktów (wszystkie rodzaje broni)
- usunięcie większości kiepskiej jakości przedmiotów i zastąpienie ich lepszymi z wyglądu
  (mogą nie pasować opisy broni bo na razie nie zostały uaktualnione)
- zmiana parametrów broni, np. dla kija większe obrażenia ale mniejszy atak, dla kusz większy atak niż dla łuków itd.
- zmiany parametrów zbroi
- zwiększenie cen ziół i eliksirów (warto zrobić i sprzedać czarny eliksir)
- zwiększenie cen zwojów i ksiąg z zaklęciami
- zwiększenie cen broni (według nowego wzoru wyliczającego jej skuteczność)
- dodanie klas pancerza dla pierścieni, amuletów, pasów i ozdobnych czapek
- młoty są teraz tylko dwuręczne ale mają większe obrażenia (za to mniejszy atak)
- topory jednoręczne mogą być używane razem z bronią w drugiej ręce (miecz, sztylet)
- riffle blaster jest teraz tylko dwuręczny
Postaci:
- zwiększenie kosztów najmu i utrzymania towarzyszy drużyny (NPC)
- zmiana wyglądu dwóch twarzy kobiecych (przeniesione z mm7)
- zmiana jednej postaci męskiej na kobiecą (przeniesiona z mm7) trzeba uważać na automatycznie przydzielone imię

Archiwum ZIP Autorska modyfikacja gry (3.5 hard, zalecana) do wersji angielskiej.
Specjalna, nieco trudniejsza wersja opisanej powyżej. Wyższe mnożniki w sklepach. Zwiększone koszty szkoleń.
Zwiększona agresja, odporność i liczba mocnych przeciwników. Mniejsza szansa na znaleziska.
Instrukcja instalacji oraz pełna lista zmian wewnątrz zipa. Ostatnie zmiany: 17.02.2017

Archiwum ZIP Autorska modyfikacja gry (3.6 veryhard) do wersji angielskiej.
Specjalna, znacznie trudniejsza wersja opisanej powyżej. Wyższe mnożniki w sklepach. Zwiększone koszty szkoleń.
Zwiększone punkty życia przeciwników. Zdecydowanie trudniejsza na początku, ale da się przeżyć.
Instrukcja instalacji oraz pełna lista zmian wewnątrz zipa. Ostatnie zmiany: 09.09.2017

Zmiany w stosunku do 3.5:
- zwiększona liczba punktów życia przeciwników
- zmniejszona częstość rzucania czarów przez niektórych przeciwników
- zwiększone ceny w sklepach, obozach trenignowych i kościołach
- zwiększone porcje żywności do kupienia w karczmach
- zmieniony czas odnowienia map na 200 dni
- zmiana jednego topora, poprawione dwa poprzednie
- dodane dwa nowe kije
- poprawiona twarz jednej z postaci kobiecej