Nie ma się co oszukiwać, walka nie będzie łatwa i co gorsze, im dalej tym będzie trudniej,
(przy standardowym szkoleniu się z każdym poziomem dostajemy ekstra punkty życia i magii).
Magia na pierwszym poziomie będzie naprawdę słaba, trzeba się nastawić na walkę bronią.
Jeśli ktoś nie chce koniecznie mieć wszystkiego na pierwszym poziomie (przypominam, że celem jest
utrzymanie pierwszego poziomu postaci, a nie umiejętności) zalecam bardzo poświęcenie zdobytych podkówek
na 4 poziom magii ducha (jeśli mamy oczywiście postać z tą umiejętnością). Rzucanie na całą drużynę czarów
Błogosławieństwo i Heroizm w ogromnym stopniu zwiększa skuteczność walk.
Jeśli nie będziemy mieć postaci z magią powietrza trzeba się będzie przyzwyczaić do bacznego rozglądania się
wkoło za wrogami oraz, w przypadku braku magii ognia, do wytężania wzroku w ciemnych lochach. Ratunkiem będą
oczywiście zwoje z czarami Magicznego Oka i Światła Pochodni, ale ich ilość w sklepach jest ograniczona.
Teraz parę wskazówek do walk.
Przy strzelaniu z łuków do słabych i licznych przeciwników nie trzymamy ciągle wciśniętego A tylko naciskamy
klawisz w krótkich odstępach czasu. Dlaczego? Przy wciśniętym A na stałe, wypuszczamy zwykle całą serię strzał
w jednego przeciwnika, nawet jeśli pada on po jednej strzale. Potem jest ruch przeciwników i zadają nam straty,
podczas gdy w jednej serii mogliśmy położyć trzech.
Czar pośpiechu!
Tak, to jest rzecz, bez której nie damy rady - zbieramy więc jak najwięcej butelek i roślinek aby mieć
w zapasie 8 butelek z pośpiechem, mieszamy oczywiście zielony z żółtym.
Po wypiciu mikstur nasza drużyna wymiata niesamowicie przez najbliższe 6 godzin, jest to nawet skuteczniejsze
niż standardowa Godzina Mocy, która ma krótszy czas działania (czar przyśpieszenia, który można otrzymać jako bonus ze świątyni trwa zaledwie godzinę).
Z kolei przy rzuconym czarze pośpiechu trzymamy zawsze wciśnięte A. Dlaczego? Dlatego, że tak długo jak trafiamy w przeciwników
tracą oni czas na "odzyskanie równowagi" i można osiągnąć nawet taki efekt, że nasza postać będzie tak długo strzelać
w swoim przedziale czasowym aż przeciwnik padnie. Efekt jest tak samo skuteczny przy walce wręcz i można w ten sposób
kłaść Minotaury Królewskie, oczywiście w liczbie jednej sztuki bo pamiętajmy, że trafne uderzenie przeciwnika w członków naszej drużyny
daje taki sam efekt - postać potrzebuje czasu na dojście do siebie, co powoduje załamanie szybkiego ciągu ciosów.
Czar wzmocnienia i odporności.
Odpowiednio przy silniejszych przeciwnikach lub używających magii pijemy mikstury zwiększające parametry drużyny.
Skok skuteczności jest naprawdę ogromny, nie należy zapominać o mocy butelek.
Walki z za rogu.
Większość przeciwników da się podejść w sprytny sposób - jeśli tylko nie wychodzą na nas i trzymają się
ściany zaraz za rogiem, możemy lekko wychylić się i albo trafiać ich z łuków (polecam najlepsze łuki dać do ręki skrajnym osobom w drużynie)
albo z normalnej broni.
Z broni preferowane są włócznie - dają generalnie większe obrażenie niż miecze, ale np. w Zamku Kregspire udało mi się zdobyć
topory, które były potężniejsze niż najlepsze włócznie jakie miałem.
Zapędzanie przeciwnika w "kozi róg"
Bardzo skuteczny system np. na Diamentowe Gargulce, gdzie do położenia jednej sztuki trzeba ok. 20 salw z łuków
(oczywiście z magicznymi dodatkami). W normalnej walce twarzą w twarz nie mamy szans, uciekamy więc do miasta, na z góry
upatrzoną pozycję gdzie wspomniany gargulec ugrzęźnie w wąskim przejściu między budynkami. Uważamy aby nie ściągnąć
na siebie od razu całej hałastry gdyż jeden ugrzęźnie, a reszta zacznie okrążać budynek i jesteśmy ugotowani.
<<< Wyposażenie zaawansowane <<<
>>> Wskazówki ogólne >>>